Digitális témahét
2016-05-11
A Digitális témahéten projektünk fő témája az algoritmizálás és a kódolás volt. 5 tanítási órán ismerkedhettek, mélyülhettek el a gyerekek az algoritmikus tevékenységekben.
A hét első órája angol óra volt, mely remekül előkészítette az informatika órákra tervezett feladatokat. Szituációs-, és szerepjátékok keretében gyűjtötték össze a hétköznapokban fellelhető algoritmusokat. Túlnyomó részben csoportmunkában dolgoztak a gyerekek. Szókártyás, számkártyás feladatokat, párbeszédalkotást végeztek. Tudatosításra került a feladatok, műveletek sorrendjének fontossága.
Az informatika órákon különböző digitális alkalmazásokkal dolgoztuk fel az adott témát.
Az 1. informatika órán tantárgyi integráció keretében a learningapps.org programban a napirend feladatait kellett sorba rendezéssel, helyesen összeállítani. Majd ezután szituációs játék keretében robotjátékot játszottunk (irányok begyakorlása céljából), mellyel „észrevétlenül” utasítások, parancsok adásával irányították a gyerekek a társukat. Az elmélyítés labirintusjátékos feladatlappal történt, előkészítve a számítógépes programot.
A 2. és 3. informatika órán a code.org programmal ismerkedtek meg a gyerekek, mely újdonság volt számukra. A kezdő tanfolyam 18 szintből áll, melyben egyre nehezebb feladatok követik egymást, amik egymásra épülnek. Ennek ellenére könnyedén birkóztak meg a feladatokkal. Mindenki a saját tempójában haladt. Mivel érthető, és gyerek centrikus programról van szó, így hamar ráéreztek az ízére.
Sakkórán, szintén csoportmunkában dolgoztak, forgószínpadszerűen. Különböző rejtvények megoldása volt a cél. Nagyon élvezték, hogy nem a megszokott formában tevékenykedhettek az órán.
Mivel 3. osztályos gyerekekkel dolgoztunk, így a legfőbb szempont a játékosság, és a tevékenykedtetés volt. Azt gondolom, hogy ezt teljes mértékben sikerült megvalósítani.
Jó volt megtapasztalni, hogy egy adott téma, tananyag, milyen jól integrálható más tantárgyakkal.