Ma: 2024. április 19. péntek - Emma napja
Jelenleg a nyolcadik óra van. Kicsengetés: 14:45-kor
Az Országházban jártak a 4.b-sek
2014-09-23
Kirándulással kezdték a tanévet a 4.b osztály tanulói. Kudomrák Bianka és Balogh Júlia írta le az osztály élményeit.
Az Országház

A kirándulás, amely tanórának tűnt, egy szép új vonaton kezdődött. Ezzel utaztunk Budapestre.

A második jármű a 2-es metró volt. Amíg a föld alá értünk, frenetikus élményben volt részünk. A mozgólépcső olyan meredeken haladt lefelé, hogy az volt az érzésünk, mintha repülnénk.

A Kossuth téren megpillantottuk az Országházat. Mindenki elámulva gyönyörködött a külsejében, de belsejének szépségével semmi sem ért fel. Nekem a kupolaterem és a társalgó tetszett a legjobban. Az épületben egy néni vezetett körbe minket.

A látogatásunk hamar véget ért itt és mentünk a Néprajzi Múzeumba. Kár, hogy nem tanulhattam többet. Sajnos nem biztos, hogy el tudok ide jutni a közeljövőben.

Kudomrák Binka

Kirándultunk az Országházba

A tanév második napján a 4.b osztály gyalog indult a vasútállomásra. A vonattal Budapest felé vettük az irányt.

A fővárosban metróval utaztunk tovább. Amikor beléptünk a Parlamentbe, érdekes dolog történt. Mindannyian átmentünk egy kapun és a táskák is áthaladtak egy futószalagon. Így ellenőriztek minket és a csomagjainkat. Érdekes látvány volt, hogy az őrök óránként körbejárják a koronát. Az erkélyről csodáltuk meg az üléstermet. Az idegenvezető sok érdekes dolgot mesélt nekünk.

Rengeteg élménnyel indultunk haza. Remélem, máskor is elutazunk ilyen érdekes helyekre.

Balogh Júlia
Képtár:
Az oldal készült 2013-ban.